Jak możemy Ci dziś pomóc?

Problemy z Xiaomi

Utworzył(-a): Activy Pomoc

Zmodyfikowano dnia: czw, 14 Lip, 2022 at 11:31 RANO


Czasami korzystanie z telefonów marki Xiaomi może sprawiać kłopoty. Zdarzyło Ci się, że dłuższa trasa nie została zapisana, bo aplikacja Activy wyłączyła się w trakcie jazdy?

Problem nie leży po stronie naszej aplikacji, a systemu w telefonach Xiaomi, który po kilkunastu minutach od startu trasy może wyłączyć aplikację niwelując nasze wysiłki. Nawet jeśli zdarza się to raz na jakiś czas, to w wyniku tego mechanizmu możesz utracić cenne kilometry.  

 

W zdecydowanej większości przypadków wystarczy jednak tylko zmiana ustawień w telefonie, by móc bez przeszkód zapisywać nawet najdłuższe dystanse na telefonie Xiaomi. 

Nasza aplikacja sama wykrywa potencjalne problemy z telefonem i kieruje Cię do odpowiedniego menu w ustawieniach. Zanim przeczytasz dalszą część artykułu upewnij się, że po wejściu w Ustawienia aplikacji Activy (“koło zębate” w prawym górnym rogu ekranu głównego), a następnie Problemy z GPS, zarówno przy rubrykach “Dostęp do lokalizacji GPS” i “Dostosowanie ustawień baterii” widzisz zielone oznaczenie, symbolizujące prawidłową konfigurację. W innym przypadku postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie. Ekran “Problemy z GPS” powinien wyglądać na Twoim telefonie tak jak na poniższym zrzucie ekranu.


Instrukcja zawarta na tym ekranie pozwoli rozwiąząć zdecydowaną większość problemów z zapisem. Na telefonach Xiaomi występują jednak szczególne ustawienia oszczędzania baterii, które opiszemy w kolejnej części artykułu. 

Rozwiązania dla danego modelu telefonu mogą się nieco różnić, dlatego przygotowaliśmy je dla konkretnych wersji systemu. To, jaką wersję systemu masz na swoim telefonie możesz sprawdzić wchodząc w Ustawienia -> Informacje o telefonie. Znajdziesz tam zarówno wersję systemu Android jak i typowej dla telefonów Xiaomi nakładki MIUI, która również może wpływać na proces konfiguracji.


Rozwiązania dla Android 7 i nowszych/ MIUI 11 i nowszych:

 

1. Wejdź w Ustawienia telefonu -> Bateria (lub na niektórych urządzeniach Bateria i wydajność) i upewnij się, że tryb “Oszczędzanie baterii” (na niektórych modelach także Ultra oszczędzanie baterii) jest wyłączony. Następnie wybierz nagłówek Bateria na górnym pasku. i wybierz “Oszczędzanie baterii przez aplikacje”. Na liście wybierz aplikację Activy i w rozwiniętym menu wybierz “Oszczędzaj energię” a następnie kliknij na opcję “Bez ograniczeń”. 




 

2.  Wejdź w Ustawienia telefonu -> Bateria i wydajność, a następnie kliknij w “koło zębate” w prawym górnym rogu ekranu. Upewnij się, że pozycje “Wyłącz dane mobilne, gdy urządzenie jest zablokowane” i “Wyczyść pliki cache, gdy urządzenie jest zablokowane” są ustawione na “Nigdy”. 




Dodatkowo dla MIUI 12.5

3. Wejdź w Ustawienia telefonu -> Bateria i na pasku pod ilustracją baterii wybierz tryb Wydajność, zatwierdzając potem swój wybór.



Staramy się być maksymalnie precyzyjni, ale wygląd poszczególnych ekranów i nazwy pozycji w Ustawieniach różnią się czasami między telefonami. Różnice te powinny być jednak na tyle mało znaczące, że bez problemu znajdziesz interesujące Cię ustawienia w swoim telefonie.

Zaproponowane rozwiązania okazują się wystarczające dla zdecydowanej większości urządzeń, jednak developerzy Xiaomi wciąż nas zaskakują. Nawet tak znane aplikacje sportowe jak Strava, z dziesiątkami milionów użytkowników, również nie zawsze mogą obronić sportowców przed automatycznym zatrzymywaniem aplikacji przez urządzenia Xiaomii. 

Najbardziej aktualne rozwiązania możesz zawsze sprawdzić na anglojęzycznej stronie poświęconej temu problemowi pod adresem:https://dontkillmyapp.com/xiaomi

 

A
Activy is the author of this solution article.

Czy ta odpowiedź była pomocna? Tak Nie

Wyślij opinię
Przykro nam, że nie byliśmy w stanie pomóc. Pomóż ulepszyć ten artykuł i prześlij swoją opinię.

Contact us