Jak możemy Ci dziś pomóc?

Problemy z Huawei

Utworzył(-a): Activy Pomoc

Zmodyfikowano dnia: wt, 12 Lip, 2022 at 12:35 PO POŁUDNIU


Czasami korzystanie z telefonów marki Huawei może sprawiać kłopoty. Zdarzyło Ci się, że dłuższa trasa nie została zapisana, bo aplikacja Activy wyłączyła się w trakcie jazdy?

Problem nie leży po stronie naszej aplikacji, a systemu w telefonach Huawei, który po kilkunastu minutach od startu trasy może wyłączyć aplikację niwelując nasze wysiłki. Nawet jeśli zdarza się to raz na jakiś czas, to w wyniku tego mechanizmu możesz utracić cenne kilometry.  

W zdecydowanej większości przypadków wystarczy jednak tylko zmiana ustawień w telefonie, by móc bez przeszkód zapisywać nawet najdłuższe dystanse na telefonie Huawei. 

Nasza aplikacja sama wykrywa potencjalne problemy z telefonem i kieruje Cię do odpowiedniego menu w ustawieniach. Zanim przeczytasz dalszą część artykułu upewnij się, że po wejściu w Ustawienia aplikacji Activy (“koło zębate” w prawym górnym rogu ekranu głównego), a następnie Problemy z GPS, zarówno przy rubrykach “Dostęp do lokalizacji GPS” i “Dostosowanie ustawień baterii” widzisz zielone oznaczenie, symbolizujące prawidłową konfigurację. W innym przypadku postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie. Ekran “Problemy z GPS” powinien wyglądać na Twoim telefonie tak jak na poniższym zrzucie ekranu. 

Instrukcja zawarta na tym ekranie pozwoli rozwiąząć zdecydowaną większość problemów z zapisem. Na telefonach Huawei występują jednak szczególne ustawienia oszczędzania baterii, które opiszemy w kolejnej części artykułu. 

Rozwiązania dla danego modelu telefonu mogą się nieco różnić, dlatego przygotowaliśmy je dla konkretnych wersji systemu. To, jaką wersję systemu masz na swoim telefonie możesz sprawdzić wchodząc w Ustawienia -> Informacje o telefonie. Znajdziesz tam zarówno wersję systemu Android jak i typowej dla telefonów Huawei nakładki EMIUI, która również może wpływać na proces konfiguracji.

Rozwiązania dla Android 7/ EMUI 5:

1. Wejdź w Ustawienia telefonu -> Aplikacje i wybierz Activy z listy aplikacji. Na otwartym ekranie zarządzania aplikacją wybierz “Bateria” i upewnij się, że pozycja “Zamknij po zablokowaniu ekranu” jest odznaczona. 

2. Wejdź w Ustawienia telefonu -> Bateria  i upewnij się, że zarówno Tryb oszczędzania energii i Tryb ultraoszczędny są wyłączone. Następnie wybierz pozycję “Aplikacje energochłonne” i upewnij się, że pozycja “Zamykaj energochłonne aplikacje” jest wyłączona.



Rozwiązania dla Android 8, 9 / EMIUI 8, 9, 10:

1. Wejdź w Ustawienia telefonu -> Bateria  i upewnij się, że zarówno Tryb wydajności,  Tryb oszczędzania energii i Tryb ultraoszczędny są wyłączone. Następnie wybierz pozycję “Uruchamianie aplikacji” i wyłącz zarządzanie automatyczne dla aplikacji Activy. W rozwijanym menu, które pojawi się na Twoim ekranie włącz (zaznacz) wszystkie opcje. 






Za każdym razem gdy korzystasz z aplikacji, na ekranie głównym z paska dolnego kliknij kwadrat (widok działających aplikacji) i potem aplikację Activy przeciągnij do dołu i kiedy pojawi się przy niej ikona kłódki - zaznacz ją.

Staramy się być maksymalnie precyzyjni, ale wygląd poszczególnych ekranów i nazwy pozycji w Ustawieniach różnią się czasami między telefonami. Różnice te powinny być jednak na tyle mało znaczące, że bez problemu znajdziesz interesujące Cię ustawienia w swoim telefonie.

Zaproponowane rozwiązania okazują się wystarczające dla zdecydowanej większości urządzeń, jednak developerzy Huawei wciąż nas zaskakują. Nawet tak znane aplikacje sportowe jak Strava, z dziesiątkami milionów użytkowników, również nie zawsze mogą obronić sportowców przed automatycznym zatrzymywaniem aplikacji przez urządzenia Huawei. 

Najbardziej aktualne rozwiązania możesz zawsze sprawdzić na anglojęzycznej stronie poświęconej temu problemowi pod adresem:https://dontkillmyapp.com/huawei

A
Activy is the author of this solution article.

Czy ta odpowiedź była pomocna? Tak Nie

Wyślij opinię
Przykro nam, że nie byliśmy w stanie pomóc. Pomóż ulepszyć ten artykuł i prześlij swoją opinię.

Contact us