Jak możemy Ci dziś pomóc?

Kręć Kilometry dla Gdańska – ustawienia telefonu

Utworzył(-a): Activy Pomoc

Zmodyfikowano dnia: pt, 18 Gru, 2020 at 2:54 PM


Zdarzyło Ci się, że trasa zapisana w aplikacji była dużo krótsza, niż ta rzeczywista lub przejazd w ogóle się nie zapisał? Nie jesteś wyjątkiem, więcej osób spotykają podobne problemy. Dobra wiadomość jest taka, że większość z nich rozwiążesz samodzielnie.


Ten problem nie wynika z błędów aplikacji, a powodami są:

  • domyślne ustawienia telefonu (systemu Android)
  • kwestii sprzętowych (modułu GPS, jego stanu, sygnału satelit)

Dotyczy to w tym samym stopniu każdej aplikacji sportowej zapisującej z GPS. Zobacz przykłady z Endomondo i Strava.


Dostosuj ustawienia telefonu

Jeśli chcesz, aby zapis trasy działał poprawnie, pozwól na to aplikacji zmieniając ustawienia w telefonie (dotyczy większości modeli)


Zwróć uwagę na: 

  • dostęp do lokalizacji - dostęp do lokalizacji to podstawa, bez której aplikacja nie otrzyma od telefonu próbek GPS.
  • ustawienia baterii telefonu (optymalizacji) - funkcja oszczędzania lub optymalizacji spowalnia działanie telefonu. Wejdź w ustawienia, dodaj aplikację do wyjątków i nadaj pełne uprawnienia.
  • ustawienia działania aplikacji w tle - podobnie jak wyżej, znajdź ustawienia dotyczące tego aspektu i nadaj pozwolenia dla Activy


Konkretne wskazówki dla różnych modeli znajdziesz tutaj –> Przygotuj swój telefon przed konkursem – krótki poradnik techniczny


Zwróć szczególną uwagę jeśli jesteś posiadaczem urządzeń Huawei, Xiaomi, Samsung, OnePlus. Możesz dowiedzieć się też więcej na niezależnej stronie https://dontkillmyapp.com/




To nie aplikacja gubi GPS lub jest niedokładna

Jeśli masz już dostosowane ustawienia, pamiętaj, że na jakość zapisu ma wpływ przede wszystkim sprzęt, a nie oprogramowanie. Zwykle tańsze smartfony są wyposażone w nieco gorszej jakości moduły GPS. Zegarki sportowe prawie zawsze są też dokładniejsze od telefonów. Wpływ może mieć też stan Twojej baterii czy pamięci operacyjnej.


Inne czynniki najlepiej opisuje dział wsparcia Endomondo, dlatego pozwalamy sobie wkleić przetłumaczony na język polski komunikat z ich FAQ:


"Istnieje wiele czynników, które mogą mieć wpływ na jakość dokładności urządzenia, może to być model urządzenia i jego system operacyjny, sieć komórkowa, warunki pogodowe oraz to, czy zapisujesz trasę na otwartym terenie, czy wśród wysokich drzew lub budynków, które mogą zablokować sygnał GPS lub obniżyć jego jakość. Dodatkowo, należy pamiętać, że niektóre pokrywy / obudowy telefonów komórkowych mogą blokować sygnał GPS w urządzeniu. Już samo to może spowodować błędne obliczenia podczas śledzenia za pomocą dowolnej aplikacji."


Dodatkowo Activy jest grą z nagrodami dlatego jeśli Twój telefon przekazuje próbki naprawdę bardzo słabej jakości, to nie zostają one uwzględnione w trasie by chronić innych uczestników gry przed nadużyciami.


W przypadku, gdy udało Ci się zastosować wszystkie wskazówki, a telefon wciąż nie chce zapisywać tras w sposób prawidłowy – napisz do nas na adres support@activy.pl. Postaramy się Tobie pomóc :)

A
Activy is the author of this solution article.

Czy ta odpowiedź była pomocna? Tak Nie

Wyślij opinię
Przykro nam, że nie byliśmy w stanie pomóc. Pomóż ulepszyć ten artykuł i prześlij swoją opinię.

Contact us