Jak możemy Ci dziś pomóc?

Przygotuj swój telefon przed konkursem – krótki poradnik techniczny

Utworzył(-a): Activy Pomoc

Zmodyfikowano dnia: śr, 2 Wrz, 2020 at 3:44 PM



Udział w konkursie Activy ma przede wszystkim zapewnić Ci dobrą zabawę poprzez ruch. Aby tak się stało należy zadbać o odpowiednie warunki zapisu wykonywanych aktywności. Dlatego musisz odpowiednio skonfigurować urządzenie odpowiedzialne za zapis trasy. W przeciwnym wypadku Twoje aktywności mogą zapisać się niepoprawnie, bądź wcale, a Twój wynik nie znajdzie się w rankingu wyzwania.


Poniżej znajdziesz krótki poradnik na ten temat. Pamiętaj, ustawienia telefonu należy dostosować przed startem w wyzwaniu, najlepiej dzień lub kilka godzin wcześniej! Tak aby mieć czas na rozwiązanie ewentualnych problemów.

Integracja z urządzeniami i aplikacjami zewnętrznymi: Garmin, Polar i Strava.


Do zapisania swojej aktywności musisz korzystać z danych GPS i możesz zrobić to na cztery sposoby:

  • w aplikacji Activy

  • w aplikacji Strava po połączeniu konta z Activy

  • z urządzeniem Garmin lub Polar po połączeniu go z Activy

  • z innymi urządzeniami jeśli łączą się ze Stravą i połączysz Stravę z Activy


Aby połączyć zewnętrzne aplikacje z Activy wejdź w Ustawienia Activy i znajdź opcję łączenia z Twoją aplikacją bądź urządzeniem.



Jeśli do zapisu trasy korzystasz jednak ze swojego telefonu i aplikacji Activy, musisz dostosować jej działanie w odpowiedni sposób.


1. Uruchamianie Aplikacji


Aby prawidłowo skonfigurować ustawienia uruchamiania aplikacji i obsługi GPS należy wejść w ustawienia aplikacji i nacisnąć “Dostosuj ustawienia w telefonie”. Następnie postępuj zgodnie z instrukcją wyświetlaną w aplikacji dostosowując ustawienia.


2. Ustawienia lokalizacji


To podstawa, bez której aplikacja nie otrzyma od telefonu próbek GPS. Activy zaraz po instalacji lub przy pierwszej trasie prosi o zezwolenie dostępu do lokalizacji. Jeśli nie wiesz czy nadałeś/aś dostęp lub zmieniłeś/aś ustawienia, możliwe są dwie ścieżki:


Wejdź w: Ustawienia > aplikacje > Activy > pozwolenia > włącz dla lokalizacji

lub

Ustawienia > lokalizacja > pozwolenia > wyszukaj Activy i włącz: Ustawienia > aplikacje > z menu w prawym górnym rogu "uprawnienia aplikacji" > lokalizacja > wyszukaj Activy i włącz


Włącz tryb “wysokiej dokładności lokalizacji”


Upewnij się, że w ustawieniach telefonu w dziale lokalizacja lub prywatność, masz włączoną opcję wysokiej dokładności lokalizacji. To podstawa :)


3. Ustawienia baterii telefonu


Niepoprawnie skonfigurowane ustawienia baterii telefonu to jeden z najczęstszych powodów ucinania trasy, wyłączania się aplikacji w trakcie aktywności czy nie nagrywania trasy w żadnym stopniu.


Żeby zapobiec takim problemom należy wyłączyć w telefonie ustawienia oszczędzania baterii/energii, systemy zarządzania baterią, optymalizację baterii oraz każdą zewnętrzną aplikację służącą do optymalizowania zużycia energii.


Każdy telefon ma różne opcje i ustawienia fabryczne, dlatego sposób rozwiązania problemu może się różnić w zależności od marki.


Samsung: Ustawienia > Aplikacje > Wybierz trzy kropki (ikona w prawym górnym rogu) > Dostęp Specjalny > Optymaliz. użycie baterii > Znajdź na liście Activy i upewnij się, że nie jest zaznaczone

 

Huawei:

  1. Zmień ustawienia baterii na normalne (wyłącz tryby oszczędzania) i nadaj Activy pozwolenia bądź wyłącz automatyczne ustawienia dla aplikacji

  2. Ustawienia > Aplikacje > Zaawansowane > Ignoruj optymalizacje > Znajdź na liście Activy i wybierz opcję “pozwalaj”




 

HTC: Ustawienia > Bateria > Tryb oszczędzania > Optymalizacja baterii -> Wybierz Activy > Nie optymalizuj > Zapisz

 

Xiaomi MIUI:

  1. Ustawienia > Ustawienia dodatkowe > Bateria i Wydajność > Zarządzaj zużyciem baterii aplikacji > Wybierz “aplikacje”, a następnie “Activy”

  2. Ustawienia > Ustawienia dodatkowe > Prywatność > Lokalizacja i sprawdź czy umożliwiasz aplikacjom dostęp do lokalizacji i używasz “Dużej dokładności” lokalizacji 


Sony: Ustawienia > Bateria > Wybierz “(...)” menu w prawym górnym rogu i kliknij “Optymalizacja Baterii” > Wybierz “aplikacje” > Wybierz “Activy”

 

LG: Ustawienia > Bateria i oszczędzanie energii > Wybierz “zużywanie baterii” > Wyłącz optymalizację > Włącz ignorowanie optymalizacji baterii dla Activy

 

One Plus: Ustawienia > Bateria > Optymalizacja Baterii > Wejdź w “lista wszystkich aplikacji” > Wybierz Activy i opcje “nie optymalizuj”

 

Motorola: Ustawienia > Bateria > kliknij menu w prawym górnym rogu > Optymalizacja Baterii > wybierz “nie optymalizowanie” i “wszystkie aplikacje” > Znajdź na liście Activy i wybierz “nie optymalizuj” 


4. Ustawienia działania aplikacji w tle


Pamiętaj aby umożliwić aplikacji działanie w tle. W innym przypadku, kiedy schowasz telefon by rozpocząć aktywność, aplikacja może przestać działać lub otrzymywać lokalizacje GPS od telefonu.


Uprawnienia do działania w tle znajdziesz zwykle w ustawieniach telefonu w dziale lokalizacja lub w pozwoleniach dla danej aplikacji.


W telefonach marki Huawei możesz sprawdzić to w poniższy sposób:


1) Wejdź do: Ustawienia -> Aplikacje i powiadomienia -> Aplikacje -> Activy -> Bateria -> Uruchamianie -> Przełączenie zarządzania automatycznego na ręczne - pozwala to na działanie aplikacji w tle


Po zastosowaniu powyższych kroków, Twój telefon nie powinien sprawiać żadnych problemów z zapisem Twojej aktywności podczas trwania wyzwania. Gdyby jednak pojawiały się jeszcze jakieś trudności to zachęcamy do zapoznania się z sekcją FAQ aplikacji Activy.



W razie problemów zachęcamy również do zapoznania się z poradnikiem umieszczonym na stronie – https://dontkillmyapp.com/, gdzie wytłumaczony jest sposób radzenia sobie z automatycznym zamykaniem aplikacji przez telefony różnych marek.




Pamiętaj, że zawsze możesz napisać również na adres contact@activy.pl gdzie zespół Activy postara się Tobie pomóc :)


Nie pozostało więc nic innego niż ubrać odpowiedni strój strój, odpalić aplikację na telefonie bądź zegarek i ruszyć do boju o najlepszą pozycję w wyzwaniu! Powodzenia! :)

A
Activy is the author of this solution article.

Czy ta odpowiedź była pomocna? Tak Nie

Wyślij opinię
Przykro nam, że nie byliśmy w stanie pomóc. Pomóż ulepszyć ten artykuł i prześlij swoją opinię.

Contact us