Udział w konkursie Activy ma przede wszystkim zapewnić Ci dobrą zabawę poprzez ruch. Aby tak się stało należy zadbać o odpowiednie warunki zapisu wykonywanych aktywności. Dlatego musisz odpowiednio skonfigurować urządzenie odpowiedzialne za zapis trasy. W przeciwnym wypadku Twoje aktywności mogą zapisać się niepoprawnie, bądź wcale, a Twój wynik nie znajdzie się w rankingu wyzwania.
Poniżej znajdziesz krótki poradnik na ten temat. Pamiętaj, ustawienia telefonu należy dostosować przed startem w wyzwaniu, najlepiej dzień lub kilka godzin wcześniej! Tak aby mieć czas na rozwiązanie ewentualnych problemów.
Integracja z urządzeniami i aplikacjami zewnętrznymi: Garmin, Polar i Strava.
Do zapisania swojej aktywności musisz korzystać z danych GPS i możesz zrobić to na cztery sposoby:
w aplikacji Activy
w aplikacji Strava po połączeniu konta z Activy
z urządzeniem Garmin lub Polar po połączeniu go z Activy
z innymi urządzeniami jeśli łączą się ze Stravą i połączysz Stravę z Activy
Aby połączyć zewnętrzne aplikacje z Activy wejdź w Ustawienia Activy i znajdź opcję łączenia z Twoją aplikacją bądź urządzeniem.
Jeśli do zapisu trasy korzystasz jednak ze swojego telefonu i aplikacji Activy, musisz dostosować jej działanie w odpowiedni sposób.
1. Uruchamianie Aplikacji
Aby prawidłowo skonfigurować ustawienia uruchamiania aplikacji i obsługi GPS należy wejść w ustawienia aplikacji i nacisnąć “Dostosuj ustawienia w telefonie”. Następnie postępuj zgodnie z instrukcją wyświetlaną w aplikacji dostosowując ustawienia.
2. Ustawienia lokalizacji
To podstawa, bez której aplikacja nie otrzyma od telefonu próbek GPS. Activy zaraz po instalacji lub przy pierwszej trasie prosi o zezwolenie dostępu do lokalizacji. Jeśli nie wiesz czy nadałeś/aś dostęp lub zmieniłeś/aś ustawienia, możliwe są dwie ścieżki:
Wejdź w: Ustawienia > aplikacje > Activy > pozwolenia > włącz dla lokalizacji
lub
Ustawienia > lokalizacja > pozwolenia > wyszukaj Activy i włącz: Ustawienia > aplikacje > z menu w prawym górnym rogu "uprawnienia aplikacji" > lokalizacja > wyszukaj Activy i włącz
Włącz tryb “wysokiej dokładności lokalizacji”
Upewnij się, że w ustawieniach telefonu w dziale lokalizacja lub prywatność, masz włączoną opcję wysokiej dokładności lokalizacji. To podstawa :)
3. Ustawienia baterii telefonu
Niepoprawnie skonfigurowane ustawienia baterii telefonu to jeden z najczęstszych powodów ucinania trasy, wyłączania się aplikacji w trakcie aktywności czy nie nagrywania trasy w żadnym stopniu.
Żeby zapobiec takim problemom należy wyłączyć w telefonie ustawienia oszczędzania baterii/energii, systemy zarządzania baterią, optymalizację baterii oraz każdą zewnętrzną aplikację służącą do optymalizowania zużycia energii.
Każdy telefon ma różne opcje i ustawienia fabryczne, dlatego sposób rozwiązania problemu może się różnić w zależności od marki.
Samsung: Ustawienia > Aplikacje > Wybierz trzy kropki (ikona w prawym górnym rogu) > Dostęp Specjalny > Optymaliz. użycie baterii > Znajdź na liście Activy i upewnij się, że nie jest zaznaczone
Huawei:
Zmień ustawienia baterii na normalne (wyłącz tryby oszczędzania) i nadaj Activy pozwolenia bądź wyłącz automatyczne ustawienia dla aplikacji
Ustawienia > Aplikacje > Zaawansowane > Ignoruj optymalizacje > Znajdź na liście Activy i wybierz opcję “pozwalaj”
HTC: Ustawienia > Bateria > Tryb oszczędzania > Optymalizacja baterii -> Wybierz Activy > Nie optymalizuj > Zapisz
Xiaomi MIUI:
Ustawienia > Ustawienia dodatkowe > Bateria i Wydajność > Zarządzaj zużyciem baterii aplikacji > Wybierz “aplikacje”, a następnie “Activy”
Ustawienia > Ustawienia dodatkowe > Prywatność > Lokalizacja i sprawdź czy umożliwiasz aplikacjom dostęp do lokalizacji i używasz “Dużej dokładności” lokalizacji
Sony: Ustawienia > Bateria > Wybierz “(...)” menu w prawym górnym rogu i kliknij “Optymalizacja Baterii” > Wybierz “aplikacje” > Wybierz “Activy”
LG: Ustawienia > Bateria i oszczędzanie energii > Wybierz “zużywanie baterii” > Wyłącz optymalizację > Włącz ignorowanie optymalizacji baterii dla Activy
One Plus: Ustawienia > Bateria > Optymalizacja Baterii > Wejdź w “lista wszystkich aplikacji” > Wybierz Activy i opcje “nie optymalizuj”
Motorola: Ustawienia > Bateria > kliknij menu w prawym górnym rogu > Optymalizacja Baterii > wybierz “nie optymalizowanie” i “wszystkie aplikacje” > Znajdź na liście Activy i wybierz “nie optymalizuj”
4. Ustawienia działania aplikacji w tle
Pamiętaj aby umożliwić aplikacji działanie w tle. W innym przypadku, kiedy schowasz telefon by rozpocząć aktywność, aplikacja może przestać działać lub otrzymywać lokalizacje GPS od telefonu.
Uprawnienia do działania w tle znajdziesz zwykle w ustawieniach telefonu w dziale lokalizacja lub w pozwoleniach dla danej aplikacji.
W telefonach marki Huawei możesz sprawdzić to w poniższy sposób:
1) Wejdź do: Ustawienia -> Aplikacje i powiadomienia -> Aplikacje -> Activy -> Bateria -> Uruchamianie -> Przełączenie zarządzania automatycznego na ręczne - pozwala to na działanie aplikacji w tle
Po zastosowaniu powyższych kroków, Twój telefon nie powinien sprawiać żadnych problemów z zapisem Twojej aktywności podczas trwania wyzwania. Gdyby jednak pojawiały się jeszcze jakieś trudności to zachęcamy do zapoznania się z sekcją FAQ aplikacji Activy.
W razie problemów zachęcamy również do zapoznania się z poradnikiem umieszczonym na stronie – https://dontkillmyapp.com/, gdzie wytłumaczony jest sposób radzenia sobie z automatycznym zamykaniem aplikacji przez telefony różnych marek.
Pamiętaj, że zawsze możesz napisać również na adres contact@activy.pl gdzie zespół Activy postara się Tobie pomóc :)
Nie pozostało więc nic innego niż ubrać odpowiedni strój strój, odpalić aplikację na telefonie bądź zegarek i ruszyć do boju o najlepszą pozycję w wyzwaniu! Powodzenia! :)