Jak możemy Ci dziś pomóc?

Najczęstsze problemy z GPS w telefonie.

Utworzone przez Activy Pomoc

Zmodyfikowano dnia: pon, 13 Maj, 2019 at 10:08 AM


Rejestrując swoje trasy z GPS możesz napotkać trzy rodzaje problemów:

  • Brak zapisu części przejazdu i w efekcie za krótka trasa

  • Brak zapisania trasy

  • Niska dokładność zapisu


Na wstępie trzeba zaznaczyć, że nie jest to wina aplikacji. We wszystkich przypadkach aplikacja w pewnym momencie przestaje otrzymywać poprawne próbki GPS od Twojego urządzenia, nie dostaje ich wcale lub niewystarczającą ilość do zbudowania trasy.


Warto dowiedzieć się co zrobić by nie stracić zapisu efektów naszego rowerowego wysiłku.


1. Włącz tryb “wysokiej dokładności lokalizacji”

Upewnij się, że w ustawieniach telefonu w dziale lokalizacja lub prywatność, masz włączoną opcję wysokiej dokładności lokalizacji. To podstawa :)



2. Unikaj zapisu podczas trybu oszczędzania baterii

W takim stanie Twój telefon naturalnie ograniczy możliwość pobierania dokładnych próbek z GPS lub wyłączy go całkowicie.



3. Zapewnij uprawnienia do korzystania z energii i działania w tle.

W przypadku niektórych producentów telefonów (np. Huawei, Xiaomi, HTC) konieczne jest wejście w ustawienia baterii lub ustawienia aplikacji i przyznanie dla aplikacji Activy najwyższych uprawnień do korzystania z energii oraz działania w tle. Podobne działanie potrzebne jest dla każdej innej aplikacji sportowej.


4. Upewnij się przed startem, że GPS włączył się poprawnie

Warto pamiętać żeby przed startem dać modułowi GPS czas (nawet do 1 min) w otwartym miejscu, tak aby w pełni uzyskał sygnał i skalibrował się.

Niestety w starszych modelach telefonów, moduły GPS potrafią stracić sygnał i nie radzą sobie z jego odzyskaniem. Warto od czasu do czasu sprawdzać zasięg.



5. Ułatwianie zbierania dobrego sygnału

Pamiętaj aby trzymać telefon w miejscu, w którym będzie mógł dobrze zbierać dane lokalizacyjne. Unikaj zostawiania telefonu głęboko w plecaku lub sakwie.


Są też kwestie, na które nie będziesz miał wpływu - gęste zabudowania lub las, wysokie zachmurzenie, a nawet okresy większych burz magnetycznych na słońcu. No cóż, my rowerzyści zawsze walczymy z pogodą ;)


6. Zrestartuj telefon lub GPS, zaktualizuj oprogramowanie

Z powtarzającymi się problemami ze sprzętem pomóc może także standardowe zrestartowanie telefonu lub wyłączenie i włączenie samego GPS, sygnału GSM oraz Wi-Fi. 


Zdarza się także, że jakość GPS pogarsza się, jeśli nie mamy zaktualizowanego oprogramowania w telefonie. Ten problem dotyczy szczególnie często aktualizacji systemów iOS. Warto poszukać informacji na stronach producenta lub forach internetowych.


Jeśli nic nie pomaga, spróbuj poszukać w Internecie informacji o problemach z GPS w Twoim modelu telefonu. Być może wymagane będą bardzo specyficzne działania. W najgorszym wypadku uszkodzony lub wadliwy może być sam moduł GPS w telefonie.




Jeśli natomiast Twoja trasa zapisywała się przez jakiś czas, a na końcu zniknęła całkowicie i aplikacja Activy wyłączyła się - problem leży nie w GPS, a ustawieniach telefonu. Dotyczy to szczególnie wybranych modeli HUAWEI i Xiaomi. Zobacz artykuły, w którym rekomendujemy najlepsze rozwiązania dotyczące ustawień telefonu


Problemy mogą pojawić się także jeśli w jednym czasie używasz kilku aplikacji do zapisywania tras. System operacyjny telefonu może wyłączyć jedną z takich aplikacji.


Życzymy samych wspaniałych (i zapisanych) tras rowerem!


 


A
Activy is the author of this solution article.

Czy ta odpowiedź była pomocna? Tak Nie

Wyślij opinię
Przykro nam, że nie byliśmy w stanie pomóc. Pomóż ulepszyć ten artykuł i prześlij swoją opinię.

Skontaktuj się z nami