Jak możemy Ci dziś pomóc?

Znane rozwiązania dla Huawei

Utworzone przez Activy Pomoc

Zmodyfikowano dnia: nie, 12 Maj, 2019 at 5:53 PM



Życie rowerzystów z telefonami HUAWEI potrafi nie być łatwe. Zdarzyło Ci się, że dłuższa trasa nie została zapisana, a aplikacja Activy wyłączyła się w trakcie jazdy?


Niestety problem nie leży po stronie aplikacji Activy, a systemu w telefonach Huawei, który po 40-60 minutach od startu trasy może wyłączyć aplikację niwelując nasze wysiłki. Choć nie w każdym przypadku.



Nawet tak znane aplikacje sportowe jak Strava i Endomondo, z dziesiątkami milionów użytkowników, również nie mogą obronić rowerzystów przed drapieżnymi urządzeniami Huawei  - przeczytaj rozwiązania od specjalistów ze Stravy - http://bit.ly/strava-huawei ;)


Poniżej kilka naszych rozwiązań, które powinny zadziałać na większości urządzeń.



ROZWIĄZANIE 1 - zmiana ustawień w telefonie


W zależności od wersji systemu, zalecamy jedno z 4 działań:


1. Wyszukaj w ustawieniach telefonu pozycję "aplikacje chronione" i włącz ochronę dla Activy (głównie dla Huawei P8 i P8 Lite).


2. Wejdź w ustawienia telefonu do działu Aplikacje (opcje zaawansowane) i włącz wszystkie pozwolenia dla Activy dotyczące użycia energii/baterii lub działania w tle lub po zgaszeniu ekranu. W każdym systemie ustawienia wyglądają trochę inaczej, poniżej rozwiązania dla:

Android 8: Ustawienia -> Aplikacje i powiadomienia -> Aplikacje -> Activy -> Bateria -> Uruchamianie -> Przełączenie zarządzania automatycznego na ręczne - pozwala to na działanie aplikacji w tle


Android 6: Ustawienia -> Aplikacje i powiadomienia -> Aplikacje -> Activy -> Bateria -> Wyłączenie "Zamknij po zablokowaniu ekranu"

 


3. Poszukaj opcji dotyczących ignorowania optymalizacji lub oszczędzania energii/baterii i włącz pozwolenia dla Activy


4. Za każdym razem gdy korzystasz z aplikacji, na ekranie głównym z paska dolnego kliknij kwadrat (widok działających aplikacji) i potem aplikację Activy przeciągnij do dołu i kiedy pojawi się przy niej ikona kłódki - zaznacz ją.


ROZWIĄZANIE 2 - zmiana zapisu tras


Niestety pierwsze rozwiązanie nie daje 100% gwarancji i problem może dalej występować dla nieco dłuższych tras. Rekomendujemy wtedy dzielić treningi na mniejsze części, tak aby nie przekraczać jednorazowo ok. 40 minut ciągłego zapisu trasy.


Zaleca się też aby na dłuższy przejazd mieć dobrze naładowaną baterię w telefonie i niewiele aplikacji działających w tle.



ROZWIĄZANIE 3 - zapis na innym telefonie


Jeśli mamy taką możliwość, możemy skorzystać z Activy na innym telefonie. Wtedy prosimy pamiętaj by nie mieć zainstalowanej i zalogowanej aplikacji jednocześnie na 2 telefonach.


Jeśli Twoja trasa jednak zapisała się, ale masz problem z jej niską dokładnością lub urwaniem jej części - zajrzyj do postu o GPS.


No cóż, być może czas poprosić twarz marki Huawei, Roberta Lewandowskiego, by po strzelaniu goli na mundialu przesiadł się na dwa kółka. A wtedy na pewno przekona inżynierów chińskiego producenta do wspierania jazdy rowerem ;)


A
Activy is the author of this solution article.

Czy ta odpowiedź była pomocna? Tak Nie

Wyślij opinię
Przykro nam, że nie byliśmy w stanie pomóc. Pomóż ulepszyć ten artykuł i prześlij swoją opinię.

Skontaktuj się z nami