Aby przesyłać kroki do Activy na ten moment możesz bezpośrednio połączyć 5 aplikacji:
- Google Fit
- Apple Health
- Garmin Connect
- Polar Flow
- Suunto
Istnieje jednak jeszcze coś takiego jak połączenie pośrednie, czyli możesz inną zewnętrzną aplikację połączyć z jedną z wyżej wymienionych aplikacji, aby móc przesyłać informacje o wykonanych krokach do Activy.
Samsung Health jest szczególnym przykładem takiego połączenia, ponieważ nie ma możliwości połączenia aplikacji bezpośrednio z Google Fit. Dlatego wybierz się z nami na jednorazową podróż, jak poprawnie połączyć aplikację której codziennie używasz z Activy, w celu synchronizacji kroków! 😊
Pierwsze kroki
Zanim zaczniemy synchronizować ze sobą aplikacje, musimy je pobrać.
Konieczne będzie zainstalowanie:
- Activy (dość oczywista sprawa) - Google Play
- Samsung Health (tę aplikację powinieneś już mieć na telefonie) - Google Play
- Google Fit - Google Play
- Health Connect - Google Play
Jak połączyć opaskę Samsung z Samsung Health?
Pierwszym krokiem jest zalogowanie się lub założenie konta Samsung. Jest to konieczne, aby móc korzystać w pełni z aplikacji Samsung Health. Proces tworzenia konta jest szybki i bezbolesny - możesz użyć swojego konta Google.
Gdy już utworzysz konto i zalogujesz się do aplikacji Samsung Health, powinieneś zobaczyć taki ekran główny:
Wiele zależy od modelu opaski który posiadasz - instrukcje Samsunga powinny jednak być jasne. Wystarczy że będziesz wykonywać czynności, które po kolei wyświetlają się na opasce lub na telefonie.
W większości przypadków (jak np. z Galaxy Fit3) nie będzie konieczne w ogóle łączenie opaski z Samsung Health - opaska łączy się na telefonie z aplikacją Galaxy Wearable, a ta automatycznie łączy opaskę z aplikacją Samsung Health.
Gdyby jednak zaszła potrzeba bezpośredniego połączenia opaski z Samsung Health, to:
- otwórz aplikację Samsung Health, kliknij trzy kropki widoczne w prawym górnym rogu a następnie ‘Ustawienia’
- wybierz ‘Akcesoria’ i znajdź model swojej opaski
- po wyszukaniu Twojego urządzenia przez aplikacje połącz urządzenie z Samsung Health
Health Connect
Gdy zainstalujesz już Samsung Health oraz Google Fit i zalogujesz się do obu aplikacji, czas na pośrednika - Health Connect.
Gdy otworzysz aplikację, od razu możliwe będzie połączenie Samsung Health i Google Fit z aplikacją na tym ekranie:
Wejdź w ‘App permissions’, w sekcji ‘Not allowed access’ wybierz Samsung Health i udziel dostępu do kroków z aplikacji, polecamy zaznaczyć na samej górze ‘Allow all’. Nie udzielaj dostępu do danych z aplikacji Google Fit, ponieważ wtedy dane będą przesyłane z Google Fit a nie do.
Przesyłanie danych z Samsung Health do Google Fit krok po kroku.
Gdy udzielisz już dostępu aplikacji Health Connect do danych z Samsung Health, należy teraz przesłać dane z Health Connect do Google Fit.
- Otwórz aplikację Google Fit. Na ekranie głównym powinien pojawić się baner ‘Synchronizuj Fit z Health Connect’ - kliknij ‘Wypróbuj’
- Na kolejnym ekranie kliknij ‘Skonfiguruj’ w prawym dolnym rogu
- Udziel Google Fit dostępu do kroków z Health Connect. Polecamy na samej górze ekranu zaznaczyć opcję ‘Allow all’
- Kliknij ‘Allow’ w prawym dolnym rogu
- Kliknij ‘Gotowe’
Teraz kroki z Samsung Health powinny przesyłać się do Google Fit 😉
Na koniec zostało połączenie Google Fit z Activy. O tym jak połączyć ze sobą aplikacje przeczytasz również na naszym FAQ: połącz Google Fit z Activy
Różnica w liczbie kroków pomiędzy Samsung Health a Activy
Jeśli liczba kroków widoczna w Activy nie zgadza się z liczbą kroków widoczną w Samsung Health, to zweryfikuj czy problem występuje w synchronizacji pomiędzy Samsung Health a Google Fit, czy pomiędzy Google Fit a Activy.
Activy pobiera dane bezpośrednio z Google Fit, dlatego jeśli liczba kroków widoczna w tej aplikacji różni się od Samsung Health, to różnica będzie też widoczna między Activy a Samsung Health.
Skontaktuj się prosimy w tej sprawie z supportem aplikacji Google Fit lub Samsung Health, a może uda się rozwiązać problem 😉
Jeśli różnica występuje między Google Fit a Activy, napisz na contact@activy.pl